Szemészet

Klinikánkon az általános szemészeti diagnosztika és kezelések mellett szürkehályog műtéteket is végzünk, ezáltal is a lehető legteljeskörűbb ellátást biztosítva pácienseink részére. Szemészeti rendeléseikre előjegyzés alapján rögzítünk pácienseket, időpontfoglaláshoz kérem hívja az elérhetőségeink alatt is megtalálható telefonszámunkat.

Önnek a következő tünetek, elváltozások, igények esetén javasolt a szemész szakorvos által végzett teljeskörű vizsgálat és konzultáció:

Szemészeti vizsgálatok

A szemünk egyike legfontosabb érzékeinknek, így különösen fontos, hogy probléma esetén minél hamarabb végleges megoldást találjunk a szemünkkel kapcsolatos panaszokra, betegségekre. Klinikánkon egyaránt az akut és a krónikus szemészeti panaszokkal, illetve látási gondokkal érkező pácienseket fogadjuk, mely látogatás során orvosaink a megfelelő vizsgálatok elvégzése után állítják fel a pontos diagnózist. Ennek alapján tudunk betegeink számára megfelelő kezelést, terápiát vagy adott esetben beavatkozást ajánlani és így a panaszokat akár azonnal, de minden esetben a lehető leghamarabb véglegesen megszüntetni.

A szemészeti vizsgálatokon minden esetben elvégezzük az alapvető szemdiagnosztikai méréseket, majd amennyiben az adott eset igényli további vizsgálatokat végzünk a pontos diagnózis felállításának érdekében. A diagnózis megszületése után pedig orvosunk az Ön számára leginkább megfelelő terápiát fog javasolni, illetve ellátja Önt az ahhoz szükséges tudnivalókkal, amennyiben szükséges gyógyszere receptet ír fel. A teljesség igénye nélkül a vizsgálat a következőket tartalmazza:

Látásélesség mérés
Ebben az esetben phoropterrel vagy lencsekészlettel mérjük a páciens látását a vízus kijelzőnk segítségével. A szemüveggel, illetve szabad szemmel történő szubjektív látás vizsgálata, mely szemüveg felíráshoz, illetve a páciens látásának vizsgálatához szükséges diagnosztikai lépés.

Refraktometria
A szem tényleges fizikai szemtörésének vizsgálata, mely támpontot ad az orvos számára szemüveg felírásnál, illetve minden látásjavító beavatkozást megelőzően. Amennyiben műtétre kerül sor, abban az esetben a szem fénytörésének javulását is ezzel a módszerrel lehet mérni, követni. Általában számítógépes automata diagnosztikát alkalmazunk, mely teljesen fájdalommentes és néhány másodperc alatt elkészül.

Tonometria
A szem belső nyomásának mérése tonométerrel. Kiemelten fontos a szemnyomás fokozódás és az abból fakadó egyéb betegségek szűréséhez, majd kezeléséhez. A méréseket általában non-kontakt automata tonométerrel végezzük, mely néhány másodperc alatt szolgáltatja a mérési eredményeket, mindemelett pedig nem jár semmilyen fájdalommal vagy kellemetlenséggel a pácienseink részére.

Keratometria
Ez a mérés a szaruhártya optikai görbületének vizsgálata a keratométer által. A mérési eredményekből az orvos meg tudja állapítani az asztigmatizmus mértékét, illetve a szürkehályog műtétek (lencsebeültetés) tervezéséhez is nélkülözhetetlen adatokat tartalmaz.

Szemfenék-vizsgálat
A szem hátsó falának vizsgálata szemtükörrel vagy réslámpával az ott esetlegesen előforduló elváltozások, így különösen a retina, illetve a macula betegségeinek felkutatásának érdekében. A vizsgálat közben az orvos megvilágítja a szemfenék területét a megfelelő eszközzel és közben egy nagyító optikával vizsgálja a megvilágított területet.
A vizsgálat alapvetően nem jár semmilyen kellemetlenséggel és teljesen fájdalommentes, ugyanakkor bizonyos esetekben pupillatágításra lehet szükség a teljeskörű diagnosztikához, mely a vizsgálat utáni néhány órában homályos látáshoz vezethet, így a precíz látást igénylő tevékenységeket, mint például autóvezetés érdemes kerülni ebben az időszakban.

Rendelőink és műtőnk a legkorszerűbb eszközparkkal vannak felszerelve. A konzultáció során teljeskörű szemészeti vizsgálatot végzünk, majd orvosaink ez alapján állítják fel a diagnózist, amelyet a pácienssel is ismertetünk. A rendelés alatt minden látogatónk maximális figyelmet kap, a vizsgálatot követően igyekszünk a kételyeket eloszlatni, illetve az esetlegesen felmerülő kérdéseiket is megválaszolni. Felszerelt műtőnknek köszönhetően egynapos sebészeti műtéteket is végzünk, így pácienseinknek teljeskörű ellátást biztosítva egy helyen.

Szemészeti rendelésünkre időpontot tud foglalni online vagy telefonon keresztül.

Mobirise Website Builder

Égő-, viszkető-, szúrás- vagy idegentest érzés a szemben

Ezeket a tüneteket számos betegség illetve kóros elváltozás vagy trauma is okozhatja, de ezek közül a leggyakoriabbak a szárazszeműség, allergia vagy allergiás betegségek, kötőhártya gyulladásos betegségek, szemtengelyferdülés, nem megfelelő dioptriával rendelkező szemüveg, a környező levegő szárító hatása, szemhéjállási hiba vagy akár idegentest jelenléte a szemben.

Ahhoz, hogy a tüneteket, illetve azok okát megszüntessük mindenképp szükséges a szakorvosi vizsgálat, mely során a kezelőorvos megbizonyosodhat a szem állapotáról, illetve azonosítja a tüneteket kiváltó problémát, ezáltal megelőzve a súlyosabb elváltozásokat.

Amennyiben ezeket a tüneteket észleli magán mindenképp javasolt egy szemészeti vizsgálat Klinikánkon. Ehhez időpontot tud foglalni online vagy telefonon keresztül.

Látszólag indokolatlan könnyezés

Folyamatos és látszólag indokolatlan könnyezést sokféle probléma okozhat, melyek többségét - ha nem kezelik idejében - azzal további és akár tartós látásromlást is előidézhetnek.

Ezek közül a leggyakoribb kiváltó okok a nem megfelelő csiszolású dioptriás szemüveg, a túlzásba vitt digitális eszközhasználat, a szárazszeműség egyes fajtái és a szemben ragadt idegentest.

Amennyiben ilyen tüneteket észlel magán mindenképp javasolt egy szemészeti vizsgálat Klinikánkon. Ehhez időpontot tud foglalni online vagy telefonon keresztül.

Éles vagy tompa szemfájdalom

A szemfájdalommal járó tüneteknek is számos kiváltó oka lehet. Pusztán a panaszok alapján lehetetlen a diagnózis felállítása. Leggyakrabban valamilyen szemben ragadt idegentest váltja ki.

Ennek eltávolítása is szakorvost igényel, ha erre gyanakodnánk akkor sem szabad próbálkozni az eltávolítással házilagos módszerekkel, mert ezzel is csak a további sérülés veszélyét kockáztatjuk.

Ezenfelül okozhatja ezt még zöldhályog, illetve a szemnyomás fokozódása, nem megfelelő csiszolású dioptriás szemüveg vagy az állandó szemüveg hiánya, valamint cukorbetegség és a nem megfelelő táplálkozás.

Amennyiben hasonló tüneteket észlel magán mindenképp javasolt egy szemészeti vizsgálat Klinikánkon. Ehhez időpontot tud foglalni online vagy telefonon keresztül.

Mobirise Website Builder

Úszó foltok, homályok a látótérben

A látótérben észlelt úszó foltok vagy homályok a legtöbb esetben természetes, ártalmatlan jelenségek, melyek az üvegtest elváltozásai miatt jönnek létre.

Néhány ritkább esetben viszont ezek lehetnek súlyosabb, sürgős ellátást igénylő esetek is, emiatt ha ilyen jellegű változást észlel a látásán minden esetben érdemes rövid időn belül szemész szakorvosi vizsgálatra ellátogatni, hogy ezek a betegségek kizárhatóak legyenek vagy szükség esetén azonnali kezelést kaphasson.

Amennyiben az itt leírtakhoz hasonló tüneteket észlel magán mindenképp javasolt egy szemészeti vizsgálat Klinikánkon. Ehhez időpontot tud foglalni online vagy telefonon keresztül.

Villanások (felvillanás) - látás közben

Akárcsak az úszó homályok esetén, úgy a villanásos és felvillanásos tünetek esetében is jellemzően a korral járó természetes jelenségről van szó. Ritkább esetben viszont ezek a tünetek az előjelei lehetnek jóval súlyosabb, például az ideghártyát is érintő elváltozásoknak.

Ennek megállapításához mindenképpen szakszerű szemészeti vizsgálatra van szükség a lehető legrövidebb időn belül, tekintettel arra hogy a súlyosabb elváltozások esetén akár maradandó látásromlással is járhat a megfelelő kezelés elmulasztása.

Amennyiben villanásokat vagy felvillanást észlel  a látásában, a lehető leghamarabb javasolt egy szemészeti vizsgálat Klinikánkon. Ehhez időpontot tud foglalni online vagy telefonon keresztül.

Szemhéj rángatózás (tikkelés)

A szemhéj rángatózás (tikkelés) hátterében állhat többek között idegi vagy pszichológiai hátterű probléma is, de adott esetben egy a szemhéjban ragadt idegentest is okozhatja mindezt.

Amennyiben ilyen tüneteket észlel magán érdemes ellátogatni egy szemészeti kivizsgálásra, mely során megvizsgáljuk, hogy szükséges-e szemészeti beavatkozás az adott esetben és szükség esetén megszüntetjük a tünetet okozó problémát. Ha más szakterületet érintő okai vannak a tüneteknek, akkor a kezelőorvos a megfelelő szakemberhez fogja Önt továbbírányítani, illetve az ezzel kapcsolatos tájékoztatással és tanácsokkal ellátni.

Amennyiben villanásokat vagy felvillanást észlel a látásában, a lehető leghamarabb javasolt egy szemészeti vizsgálat Klinikánkon. Ehhez időpontot tud foglalni online vagy telefonon keresztül.

Mobirise Website Builder

Közellátás, távollátás, szemtengelyferdülés (asztigmia), olvasási panaszok

Ezen látási panaszokat több környezeti, életmódbeli hatás ugyanúgy előidézheti, mint ahogy a genetika, illetve a korral járó természetes elváltozások.

Az általános látási panaszokkal minden esetben a lehető leghamarabb foglalkozni kell, ugyanis az idő ezeket általában súlyosabbá teheti és további látásromlást idézhet elő. Különösen fontos ez a gyermekek esetében, ahol a látásproblémák idejében való feltárásával sok esetben megállítható, illetve javítható még az elváltozás.

Ha a fent említett látással kapcsolatos panaszai vannak, akkor érdemes minél hamarabb egy szakorvossal konzultálni, illetve kivizsgáltatni magunkat. A megfelelő kezeléssel jelentős életminőségbeli javulást érhetünk el, illetve a látásromlást is megállíthatjuk, lelassíthatjuk. A Leopárd Klinika szemészeti vizsgálata során megfelelő kezelést tudunk biztosítani Önnek, ehhez foglaljon időpontot online vagy telefonon keresztül.

Jogosítvány, munkaalkalmassági szemvizsgálat

Pácienseink részére készséggel állunk rendelkezésre az akár hivatásos jogosítványhoz vagy bármilyen egyéb szemészeti munkaalkalmassághoz szükséges vizsgálatok elvégzéséhez.

Ezzel kapcsolatosan időpontot foglalhat hozzánk online vagy telefonon keresztül egy teljeskörű szemészeti vizsgálatra.

Mobirise

Szemhéjplasztika műtét (entropium és ectropium vagy blepharochalasis )

Főként korban előrehaladottabb embereket érintheti a szemhéj ki- vagy befordulásának betegsége, illetve  a szemhéj bőrének túlzott megnyúlása mely hosszútávon nagyon kellemetlenné is válhat az illető számára.

Erre nyújt végleges megoldást a szemhéj műtétje, mely során rövid idő alatt helyi érzéstelenítésben végzett műtét által lehet helyreállítani a szemhéj méretét és elhelyezkedését.

Cím

• 1143,